Теглото ви започва да се увеличава, когато ядете повече или упражнявате по-малко, но какво ще стане, ако скалата се покачи и не сте променили вашата диета или тренировка? Първи заподозрени могат да бъдат стрес, който причинява липса на сън и произвежда "стресовия хормон" кортизол. Кортизолът увеличава апетита и ядете повече и спечелете повече. Липсата на сън също повишава нивата на хормоните, които повишават глада и апетита.

Ако сте елиминирали тези заподозрени, е време да копаем по-дълбоко. Ето учудващи виновници, които никога не бихте могли да подозирате.

щитовидна жлеза

Нарастването на теглото е само един от симптомите, които ще видите, ако щитовидната жлеза не произвежда достатъчно хормон. Тъй като метаболизмът ви забавя, вероятно също се чувствате слаби, студени и уморени. Лекарствата за лечение на хипотиреоидизъм могат да обърнат част от увеличаването на теглото.



стероиди

Някои атлети злоупотребяват със стероиди, но това няма нищо общо с вас, нали? Е, ако приемате противовъзпалително лекарство като преднизон, приемате стероид. Тези противовъзпалителни средства могат да увеличат апетита и задържането на течности и също така могат да направят временни промени в местата, в които тялото ви има мазнини.

Виждали ли сте увеличени мазнини на корема, лицето или гърба си, тъй като сте приемали противовъзпалителен стероид? Не спирайте приема на лекарството внезапно, ако сте го приемали повече от седмица. Важно е първо да поговорите с лекаря си, преди да направите промени.

Лекарства, които могат да причинят натрупване на тегло



Други лекарства, известни с опаковането на паунда, са лечението на мигрена, високо кръвно налягане, диабет и припадъци. Антипсихотичните лекарства, използвани за лечение на шизофрения и биполярно разстройство, също са свързани с повишаване на теглото. Лекарят трябва да Ви препоръча лекарство, което намалява наддаването на тегло и все още третира симптомите Ви.

Антидепресанти

Да живееш с депресия може да бъде двуостър меч. Условието може да доведе до повишаване на теглото и в същото време антидепресантите, които приемате, за да се преборите, могат също да предизвикат повишаване на теглото. Някои хора печелят тегло, след като започнат лечение с наркотици, защото се чувстват по-добре и се хранят по-добре. Ако смятате, че вашият антидепресант причинява наддаване на тегло, не променяйте дозировката или спирайте приема на лекарството, без да говорите с Вашия лекар.

Какво е Takeaway?

Посъветвайте се с Вашия лекар, ако може да препоръча друго лекарство, което може да не доведе до страничния ефект от повишаване на теглото. Не спирайте да приемате настоящите си лекарства, без да се консултирате с Вашия лекар. Има две причини, поради които съветът на Вашия лекар е толкова важен.



Първо, лекарствата, които приемате, могат да бъдат от решаващо значение за вашето здраве. На второ място, вашето лекарство може да не е виновник при натрупването на тегло.

Вашият лекар може да играе важна роля, за да ви помогне да разберете дали повишението на теглото е резултат от понижаване на метаболизма, причинен от медикаменти или медицинско състояние. Можете да противодействате на забавянето на метаболизма чрез упражняване. Започнете да се движите, за да увеличите бавния метаболизъм.

Why our universe might exist on a knife-edge | Gian Giudice (Март 2021).